هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

تسخیر دوباره تاریخ (هارولد لوید)

اما ترمیم و بازیافت فیلم کار خیلی آسانی نیست. ممکن است در کنار هم جمع کردن تمام بخشهای یک فیلم سالها طول بکشد زیرا گاهی یک حلقه از فیلم در یک آرشیو قرار داده شده است و حلقه بعدی، درون آرشیوی دیگر و در جای دیگری از دنیا باشد.

ترمیم کنندگان به دنبال جزئیات مختلف، مانند بهترین صدا ورنگ هستند و سپس آن دو را برای چاپ نهایی با هم ترکیب میکنند و این کار، بسته به سال تولید فیلم، تکنولوژی ساخت و نایاب بودن نسخه های ْآن، تا چند صد هزار دلار هزینه خواهد داشت.

علاقمندان و تاریخ نویسان، برای در دست داشتن 85 فیلم موجود در آرشیو لوید، باید از خود او سپاس گذار باشند.

قبل از اینکه فیلمسازانی چون جورج لوکاس (George Lucas) به فکر مالکیت آثارشان بیافتند (کمپانی لوکاس مالک سری فیلمهای "جنگهای ستاره ای" Star Wars است)، لوید این آگاهی را داشت که تمام نسخه های چاپ شده و نگاتیو آثار خود را از تهیه کننده آنها، یعنی هال روچ (Hal Roach) خریداری کند. 

او از اولین کسانی بود که به فکر حفظ و نگهداری فیلمهای صامت افتاد، زیرا در آن زمان این آثار تنها ارزش تجاری داشتند نه هنری و پس از گذشتن تاریخ مصرفشان، صدها فیلم به اقیانوس ریخته یا سوزانده میشد.

به گفته سوزان لوید، یکی دیگر از کارهای پیشگامانه او این بود که لوید فیلم ها را ابتدا به طور آزمایشی برای عده ای نمایش میداد تا سلیقه تماشاگر را بسنجد و پس از آن مجددا روانه اتاق مونتاژ میشد و قبل از پخش گسترده فیلم را یک بار دیگر تدوین میکرد.

او به دور دنیا سفر کرد و از هر چیزی، از منظره گرفته تا دختران زیبایی چون مریلین مونرو (Marilyn Monroe) و بتی پیج (Bette Page) عکسهای سه بعدی میگرفت.

تمام اطلاعات و جزئیات این وقایع، همچنین بخشهایی از زندگی او در Greenacres که ملک شخصی 16 جریبی اش است، گفته های تاریخ نویسان و منتقدین در باره او و آثارش به علاوه مجموعه ویژه ای از عکسهای سه بعدی و عینک او نیز در این ست DVD ضمیمه شده اند.

سوزان لوید می گوید : "امیدوارم این کار تغییری ایجاد کند، چه این تغییر این باشد که هنگام صحبت درباره هارولد لوید مردم به یاد ماجرای ساعت بیافتند یا اینکه بعد از دیدن فیلمهای او بگویند چقدر فوق العاده است."


هارولد لوید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد