هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

یک روزنامه سینمایی در سال 1918 نوشت که نام لوید برابر است با جاری شدن پول در گیشه و آنها شوخی نمی کردند.

درآمد حاصل از فروش بلیط فیلم "ایمنی، آخر از همه" که ماجرای به شهر رفتن لوید برای پول درآوردن و فرستادن آن برای نو عروسش را حکایت میکند، در آن زمان توانست مبلغ 1.58 میلیون دلار فروش داشته باشد که با محاسبات تورم امروزی، چیزی معادل 205 میلیون دلار می شود.


 
یکسال بعد، فیلم Girl Shy (به معنی کسی که از دخترها خجالت میکشد) ، معادل 217 میلیون دلار (به حساب امروز) و در سال 1926 "به خاطر خدا" For Heaven's Sake، معادل 294 میلیون دلار بدست آورد.

به گمان سوزان، تماشاگران سینمای مدرن می توانند در فیلم های امروزی نشانه های واضح کارهای لوید ببینند. در حقیقت او چند سال پیش از کمپانی والت دیسنی ادعای خسارت کرد زیرا اعتقاد داشت که فیلم "پسر آب" (The Water Boy) محصول 1998، با بازی آدام سندلر از روی فیلم صامت پدر بزرگش "تازه وارد" کپی برداری شده است.

او در مورد پدر بزرگ اش می گوید: "چون او خیلی سریع حرکت میکرد و فیلمهایش هم از ریتم تندی برخوردار بود، بچه ها با آن رابطه خوبی برقرار میکنند. اما حتا اگر بچه ها هم هیچ چیز جالبی در فیلمهای صامت قدیمی پیدا نکنند، هنوز طرفداران لوید، علاقمندان فیلم و تاریخ هالیوود وجود دارند که از این مجموعه لذت ببرند."

مایکل پوگورزلسکی (Michael Pogorzelski) رئیس بایگانی اسناد و گنجینه فیلم آکادمی هنر و علم سینما می گوید :

"فیلم می تواند در ورای داستانی که تعریف میکند، چیزهای بسیار بیشتری را به ما بیاموزد. مورخان، همانطور که از ادبیات کلاسیک، رورنامه ها یا داستانهای مجلات برای تحقیق خود استفاده میکردند، امروزه از فیلم های قدیمی نیز برای شناخت شیوه رفتار، سبک زندگی و اخلاقیات آن دوران استفاده می کنند."

این تصویر مربوط به فیلم "بالاخره، امنیت!" (Safety Last) محصول سال 1923 که به یک عکس نمادین از دوران گذشته هالیوود مبدل شده است.

مجموعه فیلمهای هارولد لوید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد