هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

هارولد لوید

میراث کمدی هارولد لوید (Harold Lloyd ,1893-1971) ستاره فیلمهای ص

خبر گزاری رویترز لوس آنجلس - هواداران فیلم های صامت او را یک رقیب برای چارلی چاپلین و باستر کیتون میدانند. اما بعید به نظر می رسد که دوستداران فیلم های جدید، غیر از شناختن چهره او، چیز زیادی درباره اش بدانند.

اغلب مردم او را بعنوان شخصی که با عینک گرد و کلاه حصیری از ساعت یک برج بلند آویزان شده و به طور خطرناکی به عقربه آن که در حال چرخیدن است، بند شده می شناسند.

 اما کمدین هایی مانند ویل فرل (Will Ferrell) و آدام ساندلر، (Adam Sandler) برای هر خنده ای که از تماشاگران امروز خود میگیرند، باید از هارولد لوید 80 سال پیش ممنون باشند. 

در ماه جاری نوه هارولد، سوزان لوید با انتشار یک ست DVD به نام "مجموعه کمدی هارولد لوید" (The Harold Lloyd Comedy Collection) که شامل نسخه ترمیم شده فیلمهایی چون "تازه وارد" (The Freshman) و "سریع السیر" (Speedy) از مجموعه شخصی لوید است، این شخصیت افسانه ای پرده نقره ای را مجددا به سینما دوستان معرفی نموده است.
 
اما تلاشهای سوزان صرفا فقط فروش مجموعه DVD ها نبود، هدف او علاوه بر زنده نگه داشتن افسانه پدر بزرگ، به همان اندازه حفظ قسمتی از فرهنگ و هنر آمریکایی برای نسل آینده نیز است.

سوزان لوید به خبرنگار رویترز گفت : "او هنرمندی بسیار ماهر و خلاق بود، او فقط یک ستاره سینما نبود بلکه یکی از پیشگامان (سینما) بود."

لوید در سال 1971 درگذشت، اما شخصیت مشهور او "پسری با عینک" در فیلمها زنده ماند. او همچون چارلی چاپلین خانه به دوش ساکن در خیابانها نبود و کمدی بکوب بکوبش مثل باستر کیتونز عجیب و غریب نبود.

پسری که لوید تصویر کرد واقعی بود، شخصی معمولی که عاشق می شد و در راه عشقش دست به کارهایی میزد که در عین داشتن نیت خیر، همواره او را به دردسر میانداخت، بود. شخصیت او باید کت و شلوار و کراوات می پوشید، بینی اش راتمیز می کرد و مثل همه نو جوانان طبقه متوسط جامعه به شهرت، ثروت و دختری زیبا فکر میکرد.

سوزان لوید افزود : "تصور میکنم بتوانیم بگوییم که او الگو اینکار را، برای تمام ماجراهای کمدی - رمانتیکی که تا امروز هم ادامه دارند، به وجود آورده است."


فیلم های هارولد لوید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد